Ögonen öppna och full fart!

Nu är friden snart slut, valparna tar sig redan runt som små blixtar(lite vinglande blixtar som tippar ganska ofta) i rummet när jag bäddar rent i valplådan. De är 17 dygn idag och de öppnade ögonen mellan 12-14 dygnet, så de som öppnade ögonen först har börjat börja se lite, och de har börjat vifta på svansen och morra och så. Det är riktigt kul att se när de är igång och försöker bita varandra och morrar och småskäller. Några av dem har redan upptäckt den låga kanten på valplådan, så den här tiden nästa vecka skulle det inte förvåna mig om de kan ta sig över den! Dock så måste de nog bemästra konsten att gå och vifta på svansen samtidigt utan att tippa först...
 
Jag och mamma har äntligen bestämt namn på dem, efter många om och men. Mamma var en tråkmåns och dissade flera av mina namnförslag och hatade oftast de jag älskade, men igår kom vi tillslut överens och nu är pappret på väg ner till hanhunsägaren för underskrift och sen till Skk. Sen är det den tråkiga evighetslånga väntan innan vi äntligen får deras stamtavlor...
 
 
 
En av hanvalparna tycker det är skitkul att bita på sin sovande bror.
 

Kommentera här: