Doggiepilates

För några veckor sedan började jag och Bentley en kurs i Doggie pilates! :)
Från första kurstillfället var jag helt såld på detta, det är roligt och riktigt bra träning! Det bästa med det hela är att både Bentley och Pix tycker det är hur kul som helst. Det är perfekt att kunna ta ett pilates-pass med hundarna om det är dåligt väder ute eller då jag haft långa dagar på skolan och hundarna inte fått vara igång så mycket. Det är också perfekt för att göra av med lite av Pixens otroliga energi innan vi ska träna något annat, eller för att ge mig och Bentley lite lugn och ro framför tv:n. ;)
 
Bentley var lite tveksam mot bollen precis i början, men det gick över fort som attan och nu kliver han upp med både två-och fyra tassar utan problem. Pix var väl lite tveksam i sisådär 5 sekunder innan hon studsade upp på den som ingenting, men som hon klättrar och klänger på allt och alla är jag inte det minsta förvånad. :)
 
 
(lånat ovanstående bild från Etologica's Facebook,fotat vid förra kurstillfället)