Utställning

Förra helgen var det en internationell inomhusutställning här i Sundsvall som jag och Bentley och mamma och Tilly självklart tog chansen att vara med på. :)
Kooikrarna gick först på söndagen, så jag och mamma hade tid att hitta på lite annat skoj, som att träffa Maggie och hennes kooikerkille Alfons, som är bara några månader yngre än Bentley. Det var riktigt kul, så nu ska jag och Maggie försöka träffas lite då och då och gå på promenad eller träna eller så tillsammans. :) 

Det var 11 kooikrar anmälda till utställningen, och Bentley blev andra bästa hane med cert och r-cacib, och Tilly fick slätt excellent men superfin kritik. Jag är otroligt stolt över Bentley som skötte sig suveränt på bordet, särskilt då det tog extra lång tid eftersom domaren hade en aspirant med sig. Min lille kille stod dock stilla och väntade tills de var klara, vilket gjorde mig såååå stolt och glad! :)
Han har dock inte haft problem med bordet tidigare så en del tycker jag är fjantig som ändå blir så glad över en så liten sak, men för mig spelar det ingen roll om han gjort det tidigare, han var duktig och då blir jag glad!
 
Tilly hade dock inte en så rolig dag. Hon blev påhoppad av en lagotto när vi var på väg till ringen, och efter det hade hon svårt att slappna av. Saken blev inte bättre av att kvinnan med lagotton som hoppat på henne sedan stod bredvid ringen så Tilly såg den när hon gick runt. Även fast hon var spänd skötte hon sig som vanligt som en riktig liten champion på bordet :) 
 
Nästa utställning för oss kommer att bli Stora Stockholm! Eller Stockholmsmässan, som alla icke-norrbottningar verkar kalla den ;) Det ska bli riktigt kul att få träffa allt kooikerfolk och få se kooikrar från Sverige och hela norden.
 
 
 

Kommentera här: